Pozycjonowanie we Francji – o czym warto pamiętać?
Polskie marki e-commerce coraz częściej decydują się na migrację na rynki zagraniczne, a szczególnie te w zachodniej Europie. Jednym z atrakcyjnych dla rodzimych firm krajów jest Francja, a dobrym sposobem na dotarcie do zainteresowanych ofertą jest wyszukiwarka Google. O czym pamiętać, prowadząc tam kampanię SEO w google.fr?
Google we Francji
W Polsce wyszukiwarka Google jest zdecydowanym liderem rynku z udziałem wynoszącym ponad 90 proc., a jak jest we Francji? Podobnie. Z Google korzysta około 90 proc. użytkowników sieci. Na drugim miejscu jest Bing z wynikiem na poziomie ponad 4 proc. To oznacza, że chcąc trafić z ofertą do internautów z Francji, zdecydowanie warto rozpocząć działania zmierzające do zbudowania jak największej widoczności w Google.
Czy jednak aby na pewno rynek e-commerce we Francji jest dostatecznie duży, aby warto było w niego inwestować? Zdecydowanie tak. Z danych Izby Gospodarki Elektronicznej wynika, że jest on 6. pod względem wielkości na świecie. W 2019 roku w sieci kupowało około 40 mln mieszkańców tego kraju, a w 2020 roku wartość rynku szacowana była na 115 mld euro. Liczba korzystając we Francji z internetu wynosi blisko 60 mln, dlatego nie ma się nad czym zastanawiać – zdecydowanie warto podjąć próbę dotarcia do klientów z tego państwa.
Pozycjonowanie we Francji – o czym pamiętać?
Optymalizacja witryny internetowej pod wyszukiwarkę Google przebiega bardzo podobnie bez względu na to, wyników w jakim języku dotyczą działania. Warto jednak pamiętać o kilku istotnych kwestiach:
- - Domena .fr – pozycjonując się we francuskich wynikach Google, powinniśmy zarejestrować nazwę z końcówką .fr. Wprawdzie możemy równie dobrze prowadzić działania z domeną z innym rozszerzeniem i w Google Search Console ustawić, do mieszkańców, którego kraju kierujemy ofertę, ale zdecydowanie lepiej korzystać z .fr. Łatwiej nam będzie o efekty kampanii SEO, a wpłynie to również pozytywnie na wskaźnik konwersji. Domena z rozszerzeniem innego kraju może nie wzbudzić zainteresowania francuskojęzycznych użytkowników sieci.
- - Hosting we Francji lub w bezpośredniej okolicy – firma hostingowa nie musi mieć siedziby w tym kraju, lecz powinna posiadać w nim serwery. Może to mieć wpływ na przyspieszenie ładowania strony. Wszystko zależy jednak od wydajności tego serwera, zatem należy go przetestować.
- - Link building – aby witryna budowała coraz większą widoczność, należy zdobywać odnośniki na wysokiej jakości stronach WWW. Nie trzeba jednak pisać do poszczególnych wydawców z zapytaniem o możliwość publikacji treści. Bazę takich serwisów znajdziemy tutaj: https://natvisor.com/pl/pozycjonowanie-francja.html. Do naszej dyspozycji są blisko 3 tys. stron, z których możemy wybrać te o najlepszych parametrach. Dostępne są również inne, popularne źródła linków, takie jak fora czy katalogi stron, ale to publikacje sponsorowane mogą przynieść najlepszy efekt w kampanii SEO i przełożyć się bezpośrednio na wzrost sprzedaży.
- - Optymalizacja treści – możemy skorzystać z tych samych narzędzi, które znakomicie sprawdzają się na rynku polskim. Chodzi m.in. o planer słów kluczowych Google Ads, dzięki któremu wybierzemy frazy, które najlepiej opisują nasz biznes i zoptymalizujemy pod nie treści. Słowa te należy wykorzystać w
SEO we Francji – czy warto?
Rynek francuski jest jednym z tych, które w najbliższych latach powinny być celem wielu polskich marek e-commerce. Mieszkańcy tego kraju chętnie kupują w sieci, prawie każdy korzysta tam z internetu i tak naprawdę niemal wszystko przemawia za podjęciem próby podbicia tam działań.
Artykuł partnera
Zobacz
Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu stron?
W pozycjonowaniu stron liczy się zwiększenie popularności wybranej witryny w Google, co w sieci...
Działania SEO
Pozycjonowanie w marketingu internetowym to wyznaczenie granic usług i produktów na rynku...
O czym należy pamiętać pozycjononując sklep...
Robienie biznesów za pośrednictwem internetu to obecnie już nic nowego. Ilość sklepów...
Komentarze (0)