Polecamy

Jakie korzyści mogą przynieść chatboty w obsłudze klienta?

Jak dbać o baterię w iPhone?

Pozycjonowanie

O czym należy pamiętać pozycjononując sklep internetowy?

Robienie biznesów za pośrednictwem internetu to obecnie już nic nowego. Ilość sklepów internetowych jest wręcz ogromna i ich właściciele muszą często mocno się namęczyć, aby przebić się wśród konkurencji. Jedną z podstaw promocji sklepu internetowego w sieci jest jego odpowiednie wypozycjonowanie. Celem w tym przypadku jest to, aby link do strony naszego sklepu znalazł się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. O czym zatem powinniśmy pamiętać, gdy zaczynamy żmudną pracę nad uzyskaniem takiego rezultatu? Oto kilka podpowiedzi.Twórz wartościowe treści

Słowa kluczowe to dzisiaj praktycznie fundamenty pozycjonowania stron internetowych, tak jak i sklepów. To przede wszystkim dzięki nim możemy skutecznie walczyć o wysoką pozycję naszego sklepu w wynikach wyszukiwania. Trzeba zatem zadbać o to, aby zostały one właściwie dobrane i jak najefektywniej wykorzystane, gdzie tylko to możliwe. Dlatego też, tak ważna jest jakość treści pojawiających się na wszelkich podstronach naszego sklepu internetowego. 

O co dokładnie chodzi? Niemal o każdy element składający się na nasz sklep internetowych, od nazw kategorii i produktów zaczynając, na opisach produktów kończąc. Pamiętajmy, że algorytmy wyszukiwarek mają za zadanie wyłapywać te treści (a konkretniej słowa i frazy kluczowe), które mogą wskazywać na to, iż na danej stronie użytkownik odnajdzie to czego szuka. Dlatego stosujmy nazwy podstron, które będą jasno wskazywały na to, jaki konkretnie produkt oferujemy w tym miejscu swoim klientom. Opisy produktów natomiast mają zachęcać do zakupu, ale także zawierać możliwie najwięcej słów kluczowych. Nie korzystajmy z gotowych opisów producenta, bo nie dość, że nie spełnią swojego zadania to dodatkowo zostaną uznane przez Google za Duplicate Content. A to oznacza, że nie pojawią się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce.Dbaj o media społecznościowe i bloga

pozycjonowanie sklepu internetowego

Profil sklepu internetowego w różnego typu mediach społecznościowych to dziś coś oczywistego. Należy jednak o niego dbać, aby wpisy pojawiały się na nim regularnie oraz by były ciekawe z perspektywy klienta. Podobnie zresztą jak na blogu, który powinien być systematycznie aktualizowany. Angażujące treści zachęcające potencjalnych klientów do robienia zakupów w naszym sklepie internetowym to jedno. Z drugiej strony jednak, właśnie te treści mogą stać się jednocześnie naszą drogą do wypozycjonowania sklepu. Możemy je przecież naszpikować frazami kluczowymi, również tymi typu long tail, oraz backlinkami, które będą kierowały czytelników wprost do oferowanych przez nas produktów. Dbając o mądre zapełnianie bloga i profili w mediach społecznościowych, możemy więc znacząco podnieść nasze szanse na wysoką pozycję strony w wynikach wyszukiwania.Pozycjonowanie sklepu internetowego - samemu czy z pomocą?

Trzeba jasno zaznaczyć, że pozycjonowanie sklepu internetowego to dość trudna i czasochłonna praca. Musimy posiadać wiedzę na ten temat, mnóstwo cierpliwości i wolnego czasu. Wielu właścicieli sklepów internetowych woli jednak przeznaczać takie wolne chwile na tworzenie strategii rozwoju swojego biznesu. Niektórzy nie posiadają również odpowiednich umiejętności do stałego troszczenia się o pozycję strony w Google. Warto więc rozważyć możliwość przekazania tego zadania w ręce osób zajmujących się pozycjonowaniem profesjonalnie. Wbrew pozorom możemy dzięki temu zaoszczędzić sporo pieniędzy, nerwów i oczywiście czasu. A szanse na osiągnięcie zamierzonych celów zdecydowanie wzrosną.

Poproś o darmową wycenę pozycjonowania sklepu internetowego na fusionmarketing.pl

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Zobacz

Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu stron?

W pozycjonowaniu stron liczy się zwiększenie popularności wybranej witryny w Google, co w sieci...

Działania SEO

​Pozycjonowanie w marketingu internetowym to wyznaczenie granic usług i produktów na rynku...

Pozycjonowanie we Francji – o czym warto...

Polskie marki e-commerce coraz częściej decydują się na migrację na rynki zagraniczne, a...