Polecamy

Czy warto pracować na Śląsku?

Kalendarz spiralny - jeden przedmiot, wiele zastosowań

Internet

Chcesz sprzedawać przez Internet? Nie zapomnij o SSL!

Certyfikat SSL to już właściwie standard we wszystkich liczących się sklepach internetowych. Jeśli planujesz sprzedaż online, weź pod uwagę takie zabezpieczenie. Twój sklep zyska, podobnie jak twoi klienci.

Branża e-commerce rośnie bardzo szybko. Nic dziwnego, ponad połowa Polaków robi już zakupy przez Internet. To ogromne zainteresowanie e-zakupami przekłada się na błyskawiczny wzrost liczby sklepów internetowych. Na koniec I półrocza 2019 roku było ich już w Polsce 31,7 tys. To oznacza, że przybyło 2,8 tys. e-sklepów od końca 2018 roku (źródło: https://www.bisnode.pl/wiedza/newsy-artykuly/wzrost-liczby-sklepow-internetowych-w-polsce-w-pierwszym-polroczu-2019-r/). Tendencja jest wyraźna: coraz więcej przedsiębiorców przenosi się do sieci. To z kolei oznacza coraz większą konkurencję między sklepami internetowymi. Jednym z elementów, który może wpłynąć na skuteczne zbudowanie przewagi konkurencyjnej na rynku, jest certyfikat SSL. Poprosiliśmy ekspertów Domeny.pl o wyjaśnienie, w jaki sposób taki certyfikat może pomóc e-sklepowi.

Certyfikat SSL to ważna inwestycja!

Certyfikat SSL to nieduża, ale za to bardzo ważna inwestycja. Przede wszystkim inwestuje się tutaj w bezpieczeństwo zarówno samego sklepu, jak i jego klientów. SSL (Secure Socket Layer) to protokół sieciowy, który szyfruje dane przesyłane od użytkownika (z jego przeglądarki internetowej) do serwera, na którym funkcjonuje sklep. Należy pamiętać, że e-sklepy należą do tych witryn, które przetwarzają wrażliwe dane klientów, zatem muszą dokładać szczególnej staranności do ich zabezpieczenia. Certyfikat SSL pozwala spełnić również wymagania RODO, którego przepisy nakładają na administratora strony obowiązek szyfrowania danych użytkowników. SSL szyfruje dane, zatem za pomocą małej inwestycji spełniamy i ten wymóg. Nie można także zapominać, że SSL chroni przed phishingiem (kradzież danych przez fałszywą witrynę). 

SSL pomoże zdobyć klientów

Jednak korzyści ze stosowania certyfikatów SSL w sklepach internetowych są dużo większe niż tylko zapewnienie bezpieczeństwa. W pośredni sposób taki certyfikat pomaga zdobywać również nowych klientów. Jak to się dzieje? Przede wszystkim certyfikat SSL ma pozytywny wpływ na SEO. Wyszukiwarka Google promuje strony zabezpieczone SSL. Dzięki temu można znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania, a więc sklep znajdzie więcej potencjalnych klientów. Certyfikat SSL zwiększa zaufanie do sklepu, może być impulsem skłaniającym do zrobienia zakupów właśnie w tym miejscu. Do tego, aby dotrzeć do potencjalnych klientów przez Facebooka, również trzeba mieć SSL. Nie wolno także zapominać, że przeglądarka Chrome oznacza witryny bez certyfikatu SSL jako niezabezpieczone, a to może zniechęcić do robienia zakupów online.

Certyfikat SSL to ważny element budowania sklepu internetowego nie tylko od strony technicznej, ale również od strony strategicznej. SSL zabezpiecza dane klientów, a do tego ułatwia realizowanie strategii biznesowej, budując zaufanie do marki i e-sklepu, a także ułatwiając SEO.

Artykuł sponsorowany

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Zobacz

Wpływ hostingu na wyniki pozycjonowania strony...

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej może przełożyć się na sukces w sieci. Osoby...

Najważniejsze zasady związane z pielęgnacją...

Właśnie zakupiłeś soczewki kontaktowe i nie wiesz, w jaki sposób o nie dbać? Oto kilka...

Jak szybko zamówić tłumaczenia online?

Internet pozwala na załatwianie większości codziennych spraw z dowolnego miejsca. Można...