Polecamy

Rola blockchain w reklamie cyfrowej w 2019

Przewodnik po strefie Mechagon i majsterkowanie na złomowisku

Nowe technologie

Fotografia produktowa, czyli niezbędnik każdego sklepu internetowego

Dzisiaj, gdy jesteśmy zewsząd otoczeni reklamami, zwracamy szczególną uwagę tylko na te produkty, które zachwycą nas i zainteresują od pierwszego momentu. Dlatego z punktu widzenia sprzedawcy niezwykle ważne jest, by jak na pierwszej randce, zrobić dobre pierwsze wrażenie. Nie ma co się oszukiwać, kupujemy głównie oczami. Dopiero gdy spodoba nam się coś wizualnie, decydujemy się kliknąć w dany produkt i dowiedzieć o nim czegoś więcej. Jak więc osiągnąć taki efekt? Oto krótki poradnik fotografii produktowej, dzięki której będzie to o wiele prostsze.

Fotografia produktowa - dynamicznie rozwijająca się gałąź sztuki fotograficznej

Zapotrzebowanie na zdjęcia jak najkorzystniej przedstawiające produkty, w branży e-commerce jest ogromne. Sprzedawcy zdają sobie z tego sprawę, dlatego coraz częściej korzystają z usług profesjonalnych firm. Dzięki sporemu zainteresowaniu ze strony klientów, branża fotografii produktowej ma szansę się rozwijać.  Powstają nowe technologie, które zwiększają możliwości firm fotograficznych.

Packshot - czyli jak detal może mieć kolosalne znaczenie

Jedną z nich jest tak zwany packshot, czyli zdjęcia przedstawiające pojedynczy produkt na jednolitym tle. Wykonuje się je z kilku różnych ujęć, aby zaprezentowany przedmiot ukazany został w jak najkorzystniejszym świetle. Najczęściej robi się je na białym tle, choć nie jest to konieczne. Dzięki zastosowaniu tej techniki, w stopniu więcej niż zadowalającym oddaje się wyjątkowe cechy fotografowanej rzeczy.

fotografia produktowa

Zdjęcia 360°/3D - czyli produkty ukazane ze swojej najlepszej strony

Zdjęcia te w ostatnim czasie zyskują na ogromnej popularności. Klient bardzo lubi mieć możliwość obejrzenia produktu, który ma zamiar kupić przez internet w taki sposób, jakby trzymał go w ręce. Czyli z każdej strony i najlepiej jeszcze od góry do dołu. Właśnie to wszystko możliwe jest dzięki zdjęciom 360° i 3D. Obiekt sfotografowany zostaje pod różnymi kątami i dzięki temu możemy dostrzec jego każdy, nawet najmniejszy drobiazg.

Elementy niezbędne do udanej sesji fotografii produktowej

Gdy już poznaliśmy najnowsze technologie, dzięki którym fotografia produktowa zyskuje na popularności, należy przyjrzeć się też poszczególnym elementom, które składają się na dobrą sesję:

  1. oświetlenie - nie może być zbyt artystyczne. Produkt musi prezentować się w sposób jak najbardziej zbliżony do tego, jak jest w rzeczywistości;
  2. tło - najlepiej sprawdzi się białe, choć w szczególnym przypadku może zostać zastosowane inne;
  3. kadr - produkt powinien znajdować się w jego centrum. Powinno się unikać artystycznych wariacji, ale i bez tego można zrobić zdjęcie z bardzo ciekawym kadrem;
  4. obróbka - obróbka cyfrowa przez specjalistyczne programy do podkreślenia indywidualnych cech produktu to nieodzowny element każdej sesji.

Fotografia produktowa i korzyści z niej płynące

W branży e-commerce właściwie niezbędne jest skorzystanie z pomocy profesjonalnej firmy fotograficznej świadczącej usługi „product photography”. Dzięki temu sprzedawane w sklepach internetowych przedmioty zyskują atrakcyjny wygląd. To z kolei pozwala klientom dokonać słusznego wyboru, a sprzedawcom cieszyć się z rosnącego obrotu.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Zobacz

Jakie korzyści mogą przynieść chatboty w...

​W dzisiejszych czasach, obsługa klienta stanowi bardzo ważny element biznesu. Klienci...

Norton 360 zwycięzcą rankingu

​Każdego dnia tysiące osób pada ofiarą cyberataków, co przypomina, jak ważna jest...

Jak dbać o baterię w iPhone?

Bateria jest tą częścią w iPhonie, które ma ściśle określoną żywotność. W tym samym w...