Polecamy

Narzędzia SEO, których prawdopodobnie nie używasz, a powinieneś

Rozwój gigabitowego internetu zmieni sposób konsumpcji cyfrowej...

Biznes

Jak wybrać odpowiednie etykiety samoprzylepne? Cztery porady, które ułatwią decyzję

Masz w ofercie dobry produkt o wysokiej jakości i atrakcyjnej cenie. Wiesz jednak, że większość klientów najpierw patrzy na opakowanie i musisz przyciągnąć ich uwagę oryginalnym pudełkiem z wyróżniającą się nalepką. Współcześni konsumenci chcą wiedzieć jak najwięcej o wybranym artykule, dlatego zapewnij im niezbędne informacje w przystępny i jasny sposób – pomogą Ci w tym dobrze dobrane etykiety samoprzylepne.

Szeroki wybór kształtów, rozmiarów i rodzajów etykiet samoprzylepnych może przysporzyć zawrotów głowy. Spieszymy zatem z pomocą i podpowiadamy, co warto wziąć pod uwagę, żeby stworzyć atrakcyjny wizualnie produkt, który sam wpadnie do ręki Twoim klientom!

1.  Gdzie chcesz przykleić etykiety?

Jeśli potrzebujesz oznaczyć ubrania, pamiętaj, że nalepki nie mogą zostawić śladu na materiale. Wybierz w takim przypadku etykiety o słabszym kleju, który nie zniszczy struktury tkaniny. Do oznakowania szklanych opakowań, produktów ceramicznych lub porcelany, użyj naklejki, która nie pozostawi lepiącej się powierzchni. Na torebki foliowe wybierz etykiety samoprzylepne z elastycznej folii polietylenowej, a na elementy elektryczne i produkty elektroniczne najlepsze będą poliestrowe oznakowania.

Jeśli masz opakowanie o nieregularnych kształtach i porowatej powierzchni, odpowiednie będą nalepki z folii winylowych, które mają wysoką przyczepność, a do tego dobrze znoszą trudne warunki zewnętrzne. W przemysłowym użyciu popularne są również etykiety akrylowe, które są odporne na wysokie temperatury, promieniowanie UV oraz chemikalia. Jeśli chcesz zabezpieczyć produkt na zasadzie plomby gwarancyjnej, przydatne są folie zabezpieczające VOID, które przy próbie zerwania ulegają trwałemu zniszczeniu przekazując tym samym informację o niepowołanej ingerencji.

etykieta

2. Jaki kształt etykiet samoprzylepnych jest najlepszy?

Najpopularniejsze są nalepki prostokątne, jednak warto pomyśleć o wyróżniającym kształcie. Jeśli chcesz, aby Twoje produkty przywoływały na myśl domowe specjały, pomyśl o eliptycznych etykietach samoprzylepnych przypominających odręcznie opisy. W celu zwrócenia uwagi na cenę produktu, możesz wybrać kształt gwiazdy, który skojarzy się z atrakcyjnymi promocjami.

3. Kolor etykiet samoprzylepnych

Większość etykiet jest w kolorze białym, ale warto dostosować barwę do stylistyki całej linii produktowej. Wyróżnisz tym samym swój artykuł na półce sklepowej i przekażesz podprogowo pewne informacje zanim klient zacznie czytać opis. Opakowania ekologicznych kosmetyków, których podstawową wartością są naturalne składniki, będą lepiej prezentować się z naklejkami w kolorze papieru pakowego. Jeśli chcesz zadbać o wyraźne oznaczenia artykułów dla pracowników magazynu, możesz rozważyć fluorescencyjne nalepki, które pomogą szybko zlokalizować odpowiednie produkty.

4. Na rolce czy w arkuszu

Odpowiedź na to pytanie zależy przede wszystkim od sprzętu jakim dysponujesz. W celu szybkiego zadrukowania dużej liczby naklejek potrzebujesz specjalnej drukarki do kodów kreskowych, która będzie przystosowana do etykiet samoprzylepnych na rolce. Jeśli nie produkujesz na masową skalę, wybierz arkusz formatu A4 podzielony na kilka lub kilkanaście nalepek. Dzięki temu możesz najpierw przetestować wygląd różnych wersji, a może zdecydujesz się na wypełnienie banderolek ręcznie.

Etykiety samoprzylepne, poza funkcją przekazywania informacji o danym produkcie, mogą go wyróżnić na tle innych i sprawić, że klient sięgnie właśnie po Twój artykuł. Warto przemyśleć ich zaprojektowanie i dostosować ich wygląd do specyfiki danej branży. 

Więcej na sklep.lobos.pl.

Zobacz

Pisanie wniosków o dotacje unijne razem z A1...

Pisanie skomplikowanych wniosków o dotacje unijne nieraz przysparza wielu kłopotów. A1...

Skuteczna reklama Twojej firmy w internecie –...

Skuteczna reklama Twojej firmy w internecie – Postaw na Adconnect Poszukujesz...

Ponad 50 proc. firm w Polsce stara się budować...

Ponad połowa pracodawców twierdzi, że ma strategię employer brandingową, a co czwarty nad...