Polecamy

Przekręty telefoniczne i zimne telefony

Tłumaczenia w języku litewskim

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie we Francji – o czym warto pamiętać?

Polskie marki e-commerce coraz częściej decydują się na migrację na rynki zagraniczne, a szczególnie te w zachodniej Europie. Jednym z atrakcyjnych dla rodzimych firm krajów jest Francja, a dobrym sposobem na dotarcie do zainteresowanych ofertą jest wyszukiwarka Google. O czym pamiętać, prowadząc tam kampanię SEO w google.fr?

Google we Francji

W Polsce wyszukiwarka Google jest zdecydowanym liderem rynku z udziałem wynoszącym ponad 90 proc., a jak jest we Francji? Podobnie. Z Google korzysta około 90 proc. użytkowników sieci. Na drugim miejscu jest Bing z wynikiem na poziomie ponad 4 proc. To oznacza, że chcąc trafić z ofertą do internautów z Francji, zdecydowanie warto rozpocząć działania zmierzające do zbudowania jak największej widoczności w Google.

Czy jednak aby na pewno rynek e-commerce we Francji jest dostatecznie duży, aby warto było w niego inwestować? Zdecydowanie tak. Z danych Izby Gospodarki Elektronicznej wynika, że jest on 6. pod względem wielkości na świecie. W 2019 roku w sieci kupowało około 40 mln mieszkańców tego kraju, a w 2020 roku wartość rynku szacowana była na 115 mld euro. Liczba korzystając we Francji z internetu wynosi blisko 60 mln, dlatego nie ma się nad czym zastanawiać – zdecydowanie warto podjąć próbę dotarcia do klientów z tego państwa.

Pozycjonowanie we Francji – o czym pamiętać?

Optymalizacja witryny internetowej pod wyszukiwarkę Google przebiega bardzo podobnie bez względu na to, wyników w jakim języku dotyczą działania. Warto jednak pamiętać o kilku istotnych kwestiach:

 

  • - Domena .fr – pozycjonując się we francuskich wynikach Google, powinniśmy zarejestrować nazwę z końcówką .fr. Wprawdzie możemy równie dobrze prowadzić działania z domeną z innym rozszerzeniem i w Google Search Console ustawić, do mieszkańców, którego kraju kierujemy ofertę, ale zdecydowanie lepiej korzystać z .fr. Łatwiej nam będzie o efekty kampanii SEO, a wpłynie to również pozytywnie na wskaźnik konwersji. Domena z rozszerzeniem innego kraju może nie wzbudzić zainteresowania francuskojęzycznych użytkowników sieci.
  • - Hosting we Francji lub w bezpośredniej okolicy – firma hostingowa nie musi mieć siedziby w tym kraju, lecz powinna posiadać w nim serwery. Może to mieć wpływ na przyspieszenie ładowania strony. Wszystko zależy jednak od wydajności tego serwera, zatem należy go przetestować.
  • - Link building – aby witryna budowała coraz większą widoczność, należy zdobywać odnośniki na wysokiej jakości stronach WWW. Nie trzeba jednak pisać do poszczególnych wydawców z zapytaniem o możliwość publikacji treści. Bazę takich serwisów znajdziemy tutaj:  https://natvisor.com/pl/pozycjonowanie-francja.html. Do naszej dyspozycji są blisko 3 tys. stron, z których możemy wybrać te o najlepszych parametrach. Dostępne są również inne, popularne źródła linków, takie jak fora czy katalogi stron, ale to publikacje sponsorowane mogą przynieść najlepszy efekt w kampanii SEO i przełożyć się bezpośrednio na wzrost sprzedaży.
  • - Optymalizacja treści – możemy skorzystać z tych samych narzędzi, które znakomicie sprawdzają się na rynku polskim. Chodzi m.in. o planer słów kluczowych Google Ads, dzięki któremu wybierzemy frazy, które najlepiej opisują nasz biznes i zoptymalizujemy pod nie treści. Słowa te należy wykorzystać w

SEO we Francji – czy warto?

Rynek francuski jest jednym z tych, które w najbliższych latach powinny być celem wielu polskich marek e-commerce. Mieszkańcy tego kraju chętnie kupują w sieci, prawie każdy korzysta tam z internetu i tak naprawdę niemal wszystko przemawia za podjęciem próby podbicia tam działań.

Artykuł partnera

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Zobacz

Działania SEO

​Pozycjonowanie w marketingu internetowym to wyznaczenie granic usług i produktów na rynku...

O czym należy pamiętać pozycjononując sklep...

Robienie biznesów za pośrednictwem internetu to obecnie już nic nowego. Ilość sklepów...

Pozycjonowanie SEO - czy znasz już te zasady?

Kilka lat temu pojawił się zawód specjalisty ds SEO, którego zadaniem jest odkrywanie...